Fotoveiling Haiti levert dik 36 mille op

De fotoveiling voor Haiti op PhotoQ heeft een opbrengst van 36.181 euro gehaald en is daarmee wat de organisatoren betreft een enorm succes geworden. Het hele bedrag wordt gestort op de rekening van het weeshuis in Haiti dat aan het begin door de organisatoren van de veiling als bestemming is vastgesteld.
Van de 198 aangeboden foto’s zijn er 131 verkocht. Op 67 foto’s is niet geboden.

De top 10:

1. Panorama Amsterdam, van Ewout Huibers, 850 euro
2. St. Petersburg, van Hellen van Meene, 820 euro
3. Sad Lion, van Krijn van Noordwijk, 760 euro
4. Shirley, van Stijn & Marie, 660 euro
5. Enclosed content chatting away in the colour invisibility, 2009, van Anouk Kruithof, 600 euro
6. Ramses Shaffy, van Arie Kievit, 560 euro
6. Sneeuwbaarden, van Hans van der meer, 560 euro
6. Venice, Canal grande, van Reinier Gerritsen, 560 euro
9. Dutch Iowa, van René Clement, 540 euro
10. Nontokozo, Drakensbergen, van Chris de Bode, 500 euro
10. The Family, van Laura Samsom-Rous, 500 euro

In de loop van maandag 22 en dinsdag 23 februari stuurt PhotoQ alle hoogste bieders een mail over de verdere afhandeling van de koop.

De veiling was een idee van fotograaf Piet den Blanken en is opgepakt door PhotoQ. Dankzij de inzet van onder meer Hollandse Hoogte, PANL en de vele participerende fotografen; sponsoring door Fotolab Kiekie; alsmede door publiciteit in onder meer Trouw, het Algemeen Dagblad en een groot aantal websites groeide de veiling voor Haiti uit tot een groot en populair evenement.

Meer over het doel van de opbrengst: www.weeshuisinhaiti.nl