Solar maakt Bijenkorf-glossy

Inspirat140n verschijnt vandaag, een eenmalige glossy uitgave ter gelegenheid van het 140-jarige jubileum van de Bijenkorf. Solar Initiative is bedenker en uitvoerder van dit magazine.
Het persbericht meldt verder:

Op 20 april 1870 opende de Bijenkorf voor het eerst haar deuren. Het warenhuis is sindsdien een begrip. Bij een 140-jarig bestaan hoort een speciale editie. Daarom vroeg de Bijenkorf Solar Initiative een speciale jubileumuitgave te ontwikkelen, met als thema’s inspiratie en de toekomst. Immers: het warenhuis kijkt met een open blik om zich heen en naar de toekomst om toonaangevend, vernieuwend en trendsettend te kunnen blijven. Voor visuele en inhoudelijke invulling van deze thema’s kreeg het bureau carte blanche.

In het jubileummagazine Inspirat140n (140 pagina’s) staan artikelen, columns en foto- en achtergrondreportages over de verschillende werelden van de Bijenkorf, zoals fashion, wonen en food. In interviews met diverse ‘smaakmakers’, zoals onder anderen modekoning Tommy Hilfiger, Stefano Marzano (creative director van Philips) en trendconsultant Li Edelkoort worden interessante toekomstvisies toegelicht. Columns zijn van de hand van Wilfried de Jong en Sylvia Witteman.

Solar Initiative ontwikkelde concept, realiseerde grafisch ontwerp, fotografie, copy en artdirection en voerde hoofd- en eindredactie van deze bijzondere uitgave.
‘Inspirat140n is een juweel’, zegt Jeannette Zuurbier, oprichter en directeur van Solar Initiative. ‘Het was een feest om te bedenken en te realiseren, mede door de enthousiaste medewerking van alle “smaakmakers”. Het resultaat overtrof onze verwachtingen en benadrukt dat de Bijenkorf hét warenhuis van Nederland is.’

De Inspiration-periode wordt 20 april ingeluid met een feestelijke koopavond in alle filialen van de Bijenkorf. Alle klanten krijgen deze avond Inspiration cadeau. De bijzondere extra uitgave is de rest van de jubileumperiode (tot eind mei) te koop voor 4,40 euro, en gratis verkrijgbaar voor vaste klanten van de Bijenkorf, op vertoon van hun Member-card.

Tientallen designers en merken ontwierpen eenmalig ruim 100 zogenaamde Special Editions, die (in een beperkte oplage) in de jubileumperiode te koop zijn. Solar Intiative, maandelijks verantwoordelijk voor inhoud en vormgeving van de magazines van de Bijenkorf, ontwikkelde voor het aprilmagazine een bijzonder fraai ontworpen en gefotografeerd katern met al deze Special Editions.

Solar Initiative is een bureau voor visuele communicatie dat advies, vormgeving en fotografie integreert, met uiteenlopende opdrachtgevers op corporate, architectuur-, cultuur- en fashion-gebied. Solar houdt zich bezig met ontwikkeling van logo tot complete identiteit, en van ontwikkeling van communicatiemiddelen zoals websites, (i)magazines, boeken, brochures, posters, packaging en environmental design.

www.solar.nl