Het advocatenkantoor Baker & McKenzie wordt sponsor van het Rijksmuseum. Doel van de sponsoring is het versterken van de collectie 20ste-eeuwse fotografie van het Rijksmuseum door relevante aankopen te realiseren en het toegankelijk maken van de collectie voor het publiek. Bovendien vormt fotografie een belangrijk onderdeel van de presentatie van de 20ste eeuw in het vernieuwde Rijksmuseum dat eind 2010 zijn deuren opent voor het publiek.
Het Rijksmuseum heeft al een indrukwekkende collectie op het gebied van internationale fotografie van de 19de eeuw en wil zijn verzameling 20ste-eeuwse internationale fotografie graag uitbreiden. Dit is mede in het licht van het vernieuwde Rijksmuseum, waarin ook de 20ste-eeuwse kunst en geschiedenis een permanente plaats zal krijgen. Dankzij de sponsoring van Baker & McKenzie wordt het aankoopbudget voor fotografie van het Rijksmuseum substantieel verhoogd. Het aankoopbeleid van het Rijksmuseum zal zich, met de steun van Baker & McKenzie, met name richten op de klassiek-moderne fotografie en dan vooral retrospectief werk van bekende fotografen.
Erik Scheer, bestuursvoorzitter van Baker & McKenzie: ‘Baker & McKenzie is verheugd een samenwerking aan te gaan met het Rijksmuseum en aldus bij te dragen aan het behoud van belangrijk cultureel erfgoed op het gebied van moderne fotografie. Baker & McKenzie bouwt sinds enige tijd aan een eigen collectie moderne fotografie en wij leveren dan ook graag een bijdrage aan de opbouw van deze collectie van het Rijksmuseum.’
Baker & McKenzie is een internationaal kantoor van advocaten, fiscalisten en notarissen met 70 vestigingen in 38 landen. Het kantoor is sinds 1954 in Nederland gevestigd.