Agentschap biedt plek voor amateur-paparazzi

Het Britse agentschap Big Pictures biedt op een nieuwe website aan amateurs de mogelijkheid om hun foto’s van beroemdheden te uploaden en daarmee aan de media aan te bieden. Volgens een bericht in de British Journal of Photography gaat het agentschap werven met onder meer oproepen op de achtgerkant van wc-deuren in pubs, clubs en restaurants.
Big Pictures is eigendom van Darryn Lyons, een van de meest succesvolle paparazzi in de wereld, tevens uitgegroeid tot tv-persoonlijkheid in de BBC-serie Paparazzi die op woensdagavonden om 22.35 uur wordt uitgezonden.

De website Mrpaparazzi.com is er niet alleen voor amateurs die al dan niet per ongeluk een foto van een beroemdheid hebben kunnen maken, maar gaat ook sms’jes sturen naar abonnees over de actuele verblijfplaats van bekende mensen.

Verkochte foto’s worden in principe op 50/50-basis vergoed. De ’text alerts’ kosten 25 pence, nadat voor het eerste bericht anderhalve pond is betaald.

De nieuwe dienst wordt op de website voorzien van de volgende waarschuwing: ‘U gaat ermee akkoord dat u ons geen materiaal toestuurt dat iemands privacy aantast, kwaadheid of ongemak veroorzaakt, obsceen of illegaal is.

* Meer informatie: www.mrpaparazzi.com