De afgelopen zesstien jaar heeft fotojournalist en Reuters-beeldredacteur voor Noord-Amerika Gary Hershorn de verslaggeving voor de Super Bowl, jaarlijks goed voor 150 miljoen televisiekijkers, gedaan vanuit een trailer vol andere beeldredacteuren en fotografen. Een kleine ruimte waar mensen de hele dag in en uit lopen, waar de chaos overheerst zoals dat gewoon is met de verslaggeving van een grote manifestatie als de Super Bowl. Maar dit jaar niet, dit jaar werkte hij vanuit huis, was hij voorzien van alle huiselijke gemakken.
Reuters introduceerde in 2006 met het WK in Duitsland het softwareprogramma Paneikon. Dat programma maakt het fotografen mogelijk om de gemaakte foto’s direct naar de beeldredacteur toe te sturen. Zoals er bij tennis gebruikt wordt gemaakt een ballenjongen, zo wordt er voor de fotografie gebruikt gemaakt van jongens die de geheugenkaartjes over en weer brengen. Paneikon maakt dat overbodig, een druk op de knop van de camera is nu voldoende. De beeldredacteur hoeft niet langer te reizen en de kosten van de loopjongen worden uitgespaard. Het programma blijkt een groot succes.
Gezeten achter vier computers, waarvan hij er twee gebruikt om de foto’s van acht fotografen te redigeren, opgesteld in een ruime woonkamer. Het klinkt niet als een straf om zo je werk te moeten uitvoeren. Hershorn noemt het een grote vooruitgang. Het ultieme bewijs dat je als beeldredacteur helemaal niet ter plekke hoeft te zijn om je werk goed te kunnen doen. Thuis in alle rust bezig zijn met waar het om gaat: de foto’s.