Belangrijke mededeling voor financieel adviseurs

Een Nederlandse schadeverzekeraar wil haar aanbod onder de aandacht brengen en heeft daartoe een boekje laten maken. Het kwam tot stand in een samenwerking tussen communicatiebureau KesselsKramer en fotograaf/schrijver Hans Aarsman. Zowel de auteur als het bureau zijn dol op statistieken en grafieken. In ‘De Nederlander realistisch bekeken’ zet Aarsman, verantwoordelijk voor beeld-, tekstredactie en enige foto’s, in elf miniatuuronderzoekjes grafieken en foto’s in om zijn punt te maken. Dit gaat met enige humor en absurditeit gepaard. De gekozen foto’s hebben een hoog Hollandse-lulligheid-gehalte en de werkelijk prachtig vormgegeven grafieken zijn op een dwaze manier exact en verhelderend.
• Blader door enkele pagina’s van het boek

Soms kun je er ook iets van opsteken, van die quasi-wetenschappelijke gekkigheid: wist u bijvoorbeeld dat wanneer u uw wagen in de grote stad parkeert u dat het beste naast een rode Mercedes kunt doen? Dat merk in die kleur maakt namelijk procentueel gezien de meeste kans ontvreemd te worden. Pech natuurlijk wanneer u zelf net een rode Benz heeft aangeschaft.
En dat wanneer u bij de juwelier staat om iets goed te maken met uw vrouw, of dat er sprake is van grote liefde, of allebei, u het best een ring met diamant kunt uitzoeken, omdat die ruim tien keer beter wordt gewaardeerd dan een parelketting (21 tegen 1,8 %). Een mooi horloge is trouwens ook een goed idee (17,5 % van de vrouwen noemt dat hun favoriete sieraad).
Geachte financieel adviseur, via de vakbladen en nu dus via Photoq bent u met z’n 43.341-en aangesproken. En er zijn 2000 exemplaren van dit boekje te vergeven. Er is dus een kans van 4,6 % dat u dit boekje ook daadwerkelijk in handen krijgt.

Han Schoonhoven

De Nederlander realistisch bekeken
geen credits
Aan te vragen via telefoonnummer 072 – 5194886