Duits magazine Cicero maakt 160 duizend covers

Het Duitse politieke magazine Cicero komt deze week (het december-nummer) met een stunt: elk exemplaar van de oplage van in totaal 160 duizend krijgt een eigen cover, en een eigen rug-ontwerp. BMW plaatst op de achterpagina unieke ontwerpen van een advertentie.
De foto’s komen uit het Reuters-aanbod van 2007. In de achtergrond staan in totaal bijna 50 miljoen kleine beeldjes.

Afgelopen donderdag zijn 20 duizend exemplaren bezorgd bij beslissers uit de politiek, de economie, de mediawereld en de communicatie-sector. Zij krijgen een exemplaar waarop een portret van de ontvanger staat.

Op de rug van de exemplaren is telkens een ander streepje afgedrukt uit een foto die de fotograaf Stephan Kaluza samenstelde uit vele beelden die hij maakte van de Rijn tussen bron en monding. Hiervan maakte Kaluza een panorama van 4 km breed.

• Meer informatie: 160.000 Cover, 160.000 Unikate

www.cicero.de