Gesponsorde redactionele content duikt steeds vaker op

Video’s met gesponsorde redactionele inhoud is een trend die steeds vaker opduikt in de wereld van redactionele fotografen. A Photo Editor schrijft hierover en bekijkt de mogelijkheden van deze trend.
Rob Haggart van A Photo Editor zou graag meer zien van video’s met gesponsorde redactionele inhoud. Volgens hem is het een effectieve manier voor bedrijven om een interessant verhaal te vertellen met een subtiele link naar een product of merk.

Fotograaf David Clifford werkt al enige tijd met gesponsorde redactionele inhoud en vertelt A Photo Editor dat hij op deze manier video’s maakt omdat mensen tegenwoordig vaker denken in termen van video dan fotografie. Voor zijn laatste video maakte hij gebruik van 75% bewegend beeld en 25% foto’s. Deze manier van werken kan een nieuwe bron van inkomsten betekenen voor redactionele fotografen.

Het is voor redactioneel fotografen interessant om zowel video als fotografie te maken, omdat het hele pakket tegenwoordig belangrijk is. Het is onmogelijk om video en fotografie tegelijkertijd te schieten dus een bedrijf is al snel genoodzaakt voor beide onderdelen iemand anders in te huren. Dat is vaak lastig te sturen en daarom biedt een fotograaf met kennis van het hele pakket uitkomst.

Met de huidige mogelijkheden op het gebied van fotografie en het maken van video’s is het gemakkelijker geworden om content te produceren. Het komt er bij het produceren van gesponsorde redactionele content dus nog steeds op neer hoe goed je bent in het vertellen van een verhaal en het organiseren van een project.

A Photo Editor: The Future For Editorial Photography Is Sponsored