Getty Images komt met dynamisch watermerk

Het bekende watermerk van Getty Images is aangepast en vernieuwd. Niet langer staat er midden in het beeld het watermerk ‘Getty Images’, maar verschijnt er een transparant kader aan de rechterkant met meer informatie over de bron van de afbeelding.
Getty Images startte een samenwerkingsverband met het brandingbureau R/GA in Londen. Het bureau was van mening dat een reclamecampagne niet zo veel zou uithalen en koos in plaats daarvan om het grootste obstakel bij Getty Images aan te pakken: het watermerk

Het watermerk werd tot nu toe als een barrière gezien dat door zijn grootte en centrale plek wat schreeuwerig overkwam. Het nieuwe watermerk is nog steeds een logo, maar op een meer sympathieke manier aan de rechterkant van de afbeelding geplaatst. Dit is gebaseerd op de manier hoe credits bij foto’s in musea vaak worden gepresenteerd.

Bovendien staan de credits van de rechtmatige eigenaar van het beeld nu vermeld in het watermerk, plus een URL die direct toegang geeft tot het kopen van een afbeelding. Op deze manier wordt het logo dynamisch en gaat het met zijn tijd mee.