Na het grote aantal inzendingen van vorig jaar – ruim 500 – organiseert de VPRO Gids ook dit jaar de Cover 1 Prijsvraag.
Het thema is dit jaar: De Ultieme Jeugdervaring. Deelnemers wordt gevraagd hun ultieme jeugdervaring te verbeelden en zich hierbij te laten inspireren door herinneringen aan muziek, televisie, school, vakantie en niet te vergeten de liefde. Voor de jury maakt het niet uit of de cover gemaakt is door een gearriveerd ontwerper of een beginnende mondschilder – alle ontwerpen dingen mee naar de hoofdprijs: plaatsing van het ontwerp op de voorkant van de eerste VPRO Gids van 2005.
De tweede prijs, die wordt toegekend aan alle andere inzendingen, is plaatsing op de website van de gids: www.vpro.nl/gids
Dit alles naar aanleiding van het samenwerkingsproject dat de website www.omroep.nl/geschiedenis (VPRO/NPS) en het Rijksmuseum half december zullen lanceren. Voor dit project worden jeugdherinneringen van de laatste dertig jaar verzameld en nader bekeken.
Voorwaarden voor inzending
Het ontwerp moet in ieder geval aan drie voorwaarden voldoen. Het moet ‘De Ultieme Jeugdervaring’ als onderwerp hebben, het moet per post of e-mail bij de Gids binnenkomen en de afbeelding moet 23 x 23 cm meten.
Verzending per post:
Het ontwerp vóór 6 december opsturen naar:
VPRO Gids, Postbus 11, 1200 JC Hilversum, onder vermelding van ‘Cover 1’, voorzien van uw naam, adres en telefoonnummer.
Verzending per e-mail:
Zorg voor een bestand met de juiste afmetingen (23 x 23 cm) en een ‘resolutie’ van tenminste 300 dpi.
Mail een kopie van dit bestand met dezelfde afmetingen, maar met een lagere resolutie (72 dpi) naar cover1@vpro.nl. Dit bestandje moet een jpg of een pdf zijn, want andere bestandsformaten kunnen wij niet verwerken. Bewaar het ‘zware’ origineel goed, dat heeft de VPRO Gids nodig voor het drukken van het winnende ontwerp.
Vermeld in de mail ook naam, adres en telefoonnummer.
NB: Over de inzendingen wordt niet gecorrespondeerd, en ingestuurd werk wordt niet geretourneerd (stuur dus eventueel een kopie).