Leica opent pop-up store in Amsterdam

Leica opent pop-up store in Amsterdam

Leica in Nederland zal, via distributeur Transcontinenta BV in Nieuw-Vennep, zeer binnenkort haar eerste Leica pop-up Store openen in Nederland. In de Eerste Boomdwarsstraat 10 in Amsterdam (Jordaan) kan de consument van dinsdag 10 t/m maandag 30 juni op verschillende manieren het merk Leica beleven, aldus een persbericht.

De aanleiding voor deze ‘Leica POP-UP STORE Amsterdam’ is het gegeven dat 2014 in het teken staat van diverse voor de fabrikant spraakmakende momenten: ‘100 jaar Leica fotografie’, 60 jaar Leica M en de marktintroductie van het nieuwe Leica T-Systeem.

Het persbericht vervolgt:
De combinatie van modern en klassiek interieur van de Leica POP-UP STORE draagt zeker bij aan dit gevoel. Helemaal ingericht in de Leica stijl, inclusief een eye-catching display met het nieuwe, in samenwerking met Audi Design ontwikkelde, Leica T-Systeem. Hiermee trekt de ‘winkel’ meteen de aandacht op het voorbij wandelende publiek. Leica in Nederland laat hiermee zien, dat Leica origineel en laagdrempelig is. De Leica slogan ‘Das Wesentliche’ is perfect van toepassing op deze pop-up store.

De pop-up store is een tijdelijke winkel waar het primair om de Leica beleving en interactie gaat. Consumenten raken steeds vaker in de ban van een merk en willen daarmee ook verbonden zijn. Een pop-up store is één van de mogelijkheden om die fysieke merkbeleving extra kracht bij te zetten. Transcontinenta wil als Leica importeur metname de Nederlandse Leica fans een verrassende plek bieden waar het verleden, heden en de toekomst van Leica bij elkaar komen. Ze probeert met de pop-up store de naamsbekendheid en merkbeleving van Leica bij de Nederlandse consument verder te vergroten.

“We willen specifiek in een energieke stad dit concept van de Leica POP-UP STORE uitproberen en Amsterdam is dan ook de logische keuze. Daar komen en zijn altijd veel mensen en heeft de interactie met de Leica liefhebber de meeste kans van slagen”; aldus Tiedo Boertien, Commercial Director bij Transcontinenta. “Het gaat er niet om daar omzet te maken, want Leica wordt in Nederland verkocht via een selectief netwerk van Leica dealers, maar de consument een nieuwe, moderne Leica merkbeleving te bieden in het jaar waarin sprake is van ‘100 jaar Leica fotografie’. Vandaar dat we onze Leica dealers ook actief bij deze tijdelijke pop-up store activiteit willen en zullen betrekken”.

www.leicapopupstore.nl

www.facebook.com/leicapopupstorenl

www.leica-camera.com