IDG Nederland heeft vorige week een nieuwe titel toegevoegd aan de fotobladenmarkt: RAW fotomagazine. Zoals de uitgeverij het zelf omschrijft: ‘Een luxueus fotomagazine met 196 pagina’s inspiratie voor fotografen en beeldliefhebbers.’
Het persbericht vervolgt:
Bij dit nieuwe fotomagazine staan inspiratie en beeld centraal”, aldus Patrick Vernack, uitgever van RAW fotomagazine. Het magazine richt zich bovenal op de ‘nieuwe’ fotograaf die als gevolg van de digitale revolutie in de fotografie is ontstaan: een fotograaf die toegang heeft tot hoogwaardige techniek en wil leren om daarmee het onderste uit de kan te halen op artistiek gebied.
Robert Theunissen, hoofdredacteur van RAW fotomagazine licht toe: “RAW fotomagazine toont het niveau waar de lezers naar streven: adembenemende fotografie van fotografen met een duidelijk eigen signatuur en samenhang tussen hun beelden.”
Ruimte voor beeld
In de portfoliopublicaties tonen bekende en onbekende fotografen hun boeiendste werk en vertellen hoe het tot stand gekomen is. Deze ruimte voor beeld is één van de belangrijkste pijlers van dit nieuwe fotomagazine. Daarnaast legt RAW magazine een verbinding tussen de professionele amateur en de professionele fotograaf. En ook hierin staat hun beeldverhaal centraal.
Voor beeldliefhebbers
Het eerste nummer behandelt onder meer het succes van Nederlandse fotografie in het buitenland, belicht ontwikkelingen zoals de revival van analoge fotografie het gebruik van Hipstamatic. Hiermee spreekt RAW fotomagazine de groeiende groep fotografie- en beeldliefhebbers aan die zich willen laten inspireren door beeld van bekend en onbekend talent.