Nikon benoemt nieuwe manager voor Nederland

Nikon benoemt per direct Matthieu van Vliet (1971) tot Country Manager van Nikon Nederland, zo lezen we in een persbericht van het concern. In deze functie is van Vliet verantwoordelijk voor de bedrijfsvoering van Nikon, Consumer Product Division, in Nederland. Hij neemt de functie over van Berend van Iterson die het bedrijf heeft verlaten voor een nieuwe uitdaging buiten Nikon.
Het persbericht vervolgt:

“Nikon is sinds augustus 2006 met een eigen kantoor in Nederland gevestigd. In de afgelopen jaren heeft Nikon in Nederland een sterke positie opgebouwd en een sterk merk opgebouwd. Niet alleen de (semi) professionele markt maar ook als breed consumentenmerk, mede door een sterke marketing en sales strategie. Wij zijn zeer verheugd met de aanstelling van Matthieu van Vliet en willen onder zijn leiding onze positie, merk en marktaandeel over alle productcategorieën verder versterken en uitbreiden,” aldus Tadashi Nakayama , President Nikon GmbH.

Matthieu van Vliet heeft een ruime marketing en sales achtergrond in zowel Consumer Electronics als de Fast Moving markt. In zijn vorige functie was van Vliet bij LG Electronics verantwoordelijk voor de sales van Home Entertainment in Nederland en voor de trade marketing in de BeNeLux. Daarvoor was hij binnen Sara Lee onder andere verantwoordelijk voor de wereldwijde marketing strategie achter Sanex.

Tot zover het persbericht.

Berend van Iterson werkte zes jaar voor Nikon en is sinds enkele maanden bestuursvoorzitter van KAO Benelux. Het Japanse KAO maakt schoonheids- en gezondheidsproducten en chemische producten voor de industrie.