Pels Rijcken & Droogleever Fortuijn is de komende drie jaar opnieuw hoofdsponsor van het Fotomuseum Den Haag. Dankzij de steun van dit gerenommeerde advocaten- en notarissenkantoor kan het Fotomuseum Den Haag de collectie 20ste-eeuwse en hedendaagse fotografie versterken en wordt belangrijk cultureel erfgoed behouden. Bovendien wordt het medium fotografie onder de aandacht gebracht van een breed publiek dankzij nieuwe tentoonstellingen van (inter)nationale topfotografen, aldus een persbericht van het museum.
Het bericht vervolgt:
Pels Rijcken is tevens sponsor van de Nationale Portretprijs, die op 25 januari 2015 in het Fotomuseum Den Haag zal worden uitgereikt. Deze prijs, onderdeel van de jaarlijkse fotoprijs de Zilveren Camera, gaat naar de fotograaf die in het afgelopen jaar het meest bijzondere portret van een Nederlander heeft gemaakt. Met deze prijs, die vorige edities uitgereikt werd aan Robin de Puy, Koos Breukel en Annaleen Louwes, wordt een extra stimulans gegeven aan de portretfotografie in ons land.
Benno Tempel, directeur van het Fotomuseum Den Haag is zeer verheugd over het voortzetten van de samenwerking. “De afgelopen jaren hebben Pels Rijcken en het Fotomuseum intensief samengewerkt. Medewerkers en relaties van Pels Rijcken zijn met grote regelmaat te gast in ons museum en wij hebben onder andere workshops en lezingen bij hen verzorgd. Daarmee bieden we een prachtig cultureel platform. Andersom stelt Pels Rijcken ons in staat de collectie van het Fotomuseum te versterken en het publiek nieuwe tentoonstellingen te presenteren. Ook voor juridisch advies mogen we een beroep doen op Pels Rijcken. Ik ben blij dat we ons partnerschap de komende jaren voortzetten.”
Ook Alain de Jonge, partner en bestuursvoorzitter bij Pels Rijcken, is tevreden met de verlenging van het hoofdsponsorcontract: “De afgelopen drie jaar hebben wij tot volle tevredenheid samengewerkt met het Fotomuseum. Pels Rijcken heeft dan ook met veel genoegen het sponsorcontract verlengd. Het Fotomuseum is net als Pels Rijcken een typisch Haagse organisatie. Daarnaast past de sponsoring goed bij het beleid van ons kantoor ten aanzien van maatschappelijk verantwoord ondernemen. Wij zijn als kantoor onverbrekelijk verbonden met de wereld om ons heen en vinden het belangrijk dat cultureel erfgoed in stand wordt gehouden. De sponsoring zien wij vooral als gezamenlijk ondernemen: Pels Rijcken draagt bij aan het behoud van het museum en het Fotomuseum stelt daar tegenover onder andere zalen beschikbaar voor cliëntbijeenkomsten van Pels Rijcken. Wij kijken uit naar een prettige voortzetting van onze samenwerking.”