Peter van den Doel is per 1 juni 2006 als commercieel directeur in dienst getreden bij Spaarnestad Fotoarchief. Na diverse functies bij fotoagentschap ABC Press te hebben bekleed en sinds 2003 werkzaam te zijn geweest als frontoffice manager bij Hollandse Hoogte, wordt Van den Doel nu verantwoordelijk voor de verkoopactiviteiten bij dit grootste archief van (inter)nationale pers- en documentaire fotografie in Nederland, aldus een persbericht.
Spaarnestad Fotoarchief is bezig met een reorganisatie ten einde de financiële basis onder de organisatie te versterken. De belangrijkste wijziging ligt in een grotere aandacht voor de verkoop van beeld. Dezer dagen wordt de laatste hand gelegd aan een database die de rijke collectie beter voor het grote publiek zal ontsluiten. Hoewel pas een klein deel van de collectie is gedigitaliseerd, wordt achter de schermen hard gewerkt om de digitale collectie snel te vergroten. Met de lancering van de beeldbank zal het mogelijk worden te allen tijde de collectie te raadplegen en bestellingen te plaatsen.
Spaarnestad Fotoarchief levert beeldmateriaal voor publicitaire doeleinden. De belangrijkste categorieën zijn: sport, dagelijks en sociaal leven, politieke gebeurtenissen, Nederlands koningshuis, persoonlijkheden, lifestyle en mode, muziek en film, WO I en II. Door nieuwe aanwinsten blijft het archief groeien, waardoor het Spaarnestad Fotoarchief een onmisbare beeldleverancier blijft. Met de komst van Peter van den Doel zal het verkoopteam beter in staat zijn om opdrachten snel en goed in behandeling te nemen, aldus het persbericht.